Re: Vybrnkávání

Jarda | 30.01.2014

Ono je to celkem jedno. Prostě každý si vymyslí nějaký svůj styl a ten používá. V tom je ta krása, že každý hraje trošku jnak. Já jsem zvyklý z kytary, že má struny od basové po vysoké, tak mi to vysoké "g" nějak zpočátku nesedlo. Ale už jsem si zvykl.
Vybrnkávám 4mi prsty (ne malíčkem). Třeba na 6/8 nebo 3/4 rytmus se mi líbí:
Akord Cdur i C7: postupně struny c, e, g, a, g, e, c, ...
totéž pro Fdur (ale navíc se stisknutou strunou "a" na 3.pražci, jako akord C),
totéž Amol se stisknutou strunou "a" na 3.pražci, jako pro akord C,
nebo Adur se stisknutou strunou "a" na 4.pražci.
totéž Ddur(D7) hraný jako baré (akord C posunutý o dva pražce),
atd.

Mě se líbí, že to takhle zní pěkně popořadě, prostě tóny jdou tak, jak jdou v akordu odzdola nahoru a zpátky. Je to takové uhlazené.

Problém ale je třeba s Gdur(Gmol) v základní poloze. Tam prostě vynechávám strunu "g".
Hraju jen na tři struny: c, e, a, c, a, e, c,...
Nebo mám na Gdur takový svůj krkolomný hmat, který jsem ještě pořádně nenatrénoval ;-)

G7 se celkem dá hrát oběma způsoby.

Prostě chce to trochu zkoušet, a když to člověk vymyslí, tak to nadřít, aby to hrál bez přemýšlení.

Přeju hodně zábavy.

Přidat nový příspěvek